Общественият транспорт като цяло и
градският автобусен превоз на пътници в частност са важна алтернатива на
използването на индивидуален транспорт. Поради тази причина е важно да се
съсредоточим върху качеството на услугите, предоставяни от мрежата за обществен
транспорт, за да бъдем привлекателни за своите потребители. В днешно
време потребителите на обществения транспорт все повече обръщат внимание
на качеството на услугата, така че поддръжката е ключов фактор за
конкурентоспособността. Мониторингът на състоянието е поддръжката,
извършена с помощта на оценка на състоянието на оборудването, появила се през
70-те и 80-те години, за да се разработи нов подход към планираната поддръжка
въз основа на методите за
наблюдение на състоянието. В системата за мониторинг
nedrenie изисква инвестиция в оборудване, специализирани човешки ресурси и
опит. Тези системи се поддържат от компютърни инструменти, които ви
позволяват ефективно да анализирате, изучавате, записвате и контролирате
получените данни, както и да създавате някои криви на тенденции на
неизправности. При наблюдение на състоянието обичайната практика се
основава на регистриране на състоянието на оборудването, отчитане на данните на
редовни интервали и ако горната оценка е по-висока от определената
по-рано, мониторираното оборудване се счита за повредено и се
извършва ремонт . Поддържането като цяло и наблюдението на
състоянието, по-специално, са насочени към комбиниране на повишена надеждност с
най-ниските възможни разходи, пряко или косвено.
В момента все повече и повече внимание се
обръща на мониторинга на състоянието на смазочното масло при оценка на
състоянието на оборудването или превозните средства, като метод, който ви
позволява да идентифицирате проблемите в ранен етап на тяхното
възникване. Има няколко подхода за прогнозиране на развитието на
деградацията на петрола . Един от тях се основава на
анализ на тенденциите за увеличаване на интервалите за смяна на
маслото.
Основната физическа характеристика на
смазочното масло е вискозитетът и неговата промяна в зависимост от температурата,
определена от индекса на вискозитета и плътността. Основна характеристика
на смазочните материали е поведението им с повишаване на
температурата. Маслата претърпяват промени с повишаване на температурата и
тяхното разграждане при експлоатационни условия е проблем, свързан със
значителни икономически загуби. За подобряване на
съществуващите свойства на маслото , особено когато смазката е
изложена на тежки условия на работа, се добавят химикали
(добавки). Унищожаването на смазочния материал не е незабавен процес -
загубата на физико-химичните му свойства и напредването на замърсяването във
времето и с използването на оборудването по време на експлоатационния му
живот. Разграждането на лубриканта се влияе от следното :
окисляване; промяна на вискозитета; замърсяване; загуба добавка (. антикорозионни, противоизносни,
диспергатори, и така нататък .) Следователно, за да се определи
разграждане масло извършва анализа от minilaboratorii Minilab 23 на
следните параметри: вискозитета, общ брой киселина (TAN), за bschee алкална брой
(TBN) и водно съдържание ,
Друг подход е насочен към точното
определяне на износването на оборудването чрез проби от моторно
масло. За тази цел minilaboratorii Minilab 53
и Minilab 153 (произведен Spectrosci , САЩ), и определяне ако отличие
частици и техният вид и работи спектрометричен анализ . По този
начин промените в концентрацията на елементи като желязо (Fe) и олово (Pb)
се използват като индикатори за потенциално разрушаване.
По този начин прилагането на
политиката за поддръжка , основаваща се на мониторинг на
състоянието на маслото, може да увеличи наличността
на оборудване, да намали разходите за поддръжка, както и допълнителни
разходи и да осигури допълнителна гаранция за надеждност , което има
огромни предимства за обществените транспортни компании, включително намаляване
на престоя и увеличаване на наличността и следователно
подобрено потребителско изживяване .
Курсовете за усъвършенстване на нашата
компания бяха подготвени и преподавани от директора по маркетинг и продажби,
доктор Романов Роман Александрович.